Intro
Projekt
Propozície
Geroji
Zápasy
Linky


Názov projektu:
  • Vojna robotov pri šálke kávy

Meno autora projektu:
  • PaedDr. Karol Pauchly, ZŠ s MŠ Chlebnice

Predmety, ktoré projekt pokrýva:
  • algoritmické myslenie patrí k všeobecnému vzdelaniu a z hľadiska konštruktívneho prístupu ťažko vymedziť konkrétny vyučovací predmet ako samostatnú entitu, ide skôr o uspokojenie z procesu poznávania a tvorenia

Veková kategória žiakov, pre ktorých je projekt určený:
  • 6-120 rokov

Kategórie projektu:
  • kategória A - žiaci vo veku 6-15 rokov
  • kategória B - študenti a dospeláci vo veku 15-120 rokov

Anotáciu projektu:
  • projekt umožní jednému zo zúčastnených v každej kategórii zvíťaziť, poraziť robota Musashiho a prežiť

Ciele projektu:
  • uvoľniť agresivitu žiakov a dospelákov
  • rozvíjať algoritmické myslenie, jazykové znalosti, samostatnosť, radosť z vlastného poznania
  • oboznámiť sa s prostredím operačného systému Linux a programovacím jazykom Java
  • zdokonalenie programátorských zručností

Časová dotácia projektu:
  • 1.1.2004-30.6.2004

Etapy projektu:
  • 1.12004-31.3.2004 - inštalácia sw a programovanie robota-geroja podľa samostatne naštudovaných informácii z internetu, prihláška do projektu a zaslanie zdrojového súboru class, zoznam účastníkov Vojny robotov pri šálke kávy bude priebežne aktualizovaný na stránke geroji 
  • 1.4.2004-30.4.2004 - neľútostné zápasy prihlásených gerojov formou 10 kolového boja každý s každým na ploche 600x600, aktuálna tabuľka výsledkov zápasov bude na stránke zápasy, súboj víťazov jednotlivých kategórii s Musashim
  • 1.5.2004-31.5.2004 - programovanie vylepšeného robota-geroja s využitím zdrojových súborov všetkých zúčastnených gerojov, ktoré budú dostupné na stránke zápasy a zaslanie zdrojového súboru class
  • 1.6.2004-30.6.2004 - konečné zúčtovanie, neľútostné zápasy prihlásených gerojov formou 10 kolového boja každý s každým na ploche 600x600, súboj víťazov s Musashim
  • od 1.7.2004 budú sprístupnené všetky zdrojové súbory robotov-gerojov

Motivácia žiakov:
  • prirodzená agresivita a súťaživosť
  • radosť z poznania, že niečomu rozumiem
  • vnútorná motivácia

Popis miesta, stavu, situácie:
  • neľútostný boj na život a na smrť, prežiť môže iba jeden

Úlohy zúčastnených na projekte:
  • build the best
  • destroy the rest
  • bližšie info na stránke propozície

Spôsob hodnotenia projektu:
  • virtuálne 10 kolové zápasy robotov-gerojov na ploche 600x600
  • tabuľka umiestnenia podľa počtu víťazných kôl vo všetkých zápasoch na stránke zápasy

Ceny pre víťazov projektu:
  • prežitie
  • možnosť bojovať s Musashim

Ceny pre ostatných zúčastnených v projekte:
  • nové informácie
  • uspokojenie z vlastného vzdelávania sa, získavania informácii a ich využitia

Použité materiálno didaktické prostriedky (pomôcky, programy):
  • OS Linux (Mandrake Linux 9.2)
  • interpret Javy, štandardné knižnice a prekladač (JDK-1.4.2)
  • vývojové prostredie Robocode (robocode-1.0.6)
  • poštový klient (Mozilla-1.5)
  • webový prehliadač (Mozilla-1.5)

Zoznam literatúry, vrátane URL adries:
  • Ondřej Sekora: Brouk Pytlík
  • Karel Čapek: R.U.R.
  • stránka linky

Spôsob prezentácie výsledkov:
  • tabuľka zápasov na stránke zápasy

Uloženie spracovaných materiálov:
  • html