Názov
projektu:
- Vojna robotov pri šálke kávy
Meno
autora projektu:
- PaedDr. Karol Pauchly, ZŠ s MŠ Chlebnice
Predmety,
ktoré projekt pokrýva:
- algoritmické myslenie patrí k všeobecnému vzdelaniu a z
hľadiska konštruktívneho prístupu ťažko vymedziť konkrétny vyučovací
predmet ako samostatnú entitu, ide skôr o uspokojenie z procesu
poznávania a tvorenia
Veková
kategória žiakov, pre ktorých je projekt určený:
Kategórie
projektu:
- kategória A - žiaci vo veku 6-15 rokov
- kategória B - študenti a dospeláci vo veku 15-120 rokov
Anotáciu
projektu:
- projekt umožní jednému zo zúčastnených v každej kategórii
zvíťaziť, poraziť robota Musashiho a prežiť
Ciele
projektu:
- uvoľniť agresivitu žiakov a dospelákov
- rozvíjať algoritmické myslenie, jazykové znalosti,
samostatnosť, radosť z vlastného poznania
- oboznámiť sa s prostredím operačného systému Linux a
programovacím jazykom Java
- zdokonalenie programátorských zručností
Časová
dotácia projektu:
Etapy
projektu:
- 1.12004-31.3.2004 - inštalácia sw a programovanie
robota-geroja podľa samostatne naštudovaných informácii z internetu,
prihláška do projektu a zaslanie zdrojového súboru class, zoznam
účastníkov Vojny robotov pri šálke kávy bude priebežne aktualizovaný na
stránke geroji
- 1.4.2004-30.4.2004 - neľútostné zápasy prihlásených gerojov
formou 10 kolového boja každý s každým na ploche 600x600, aktuálna
tabuľka výsledkov zápasov bude na stránke zápasy, súboj víťazov
jednotlivých kategórii s Musashim
- 1.5.2004-31.5.2004 - programovanie vylepšeného
robota-geroja s využitím zdrojových súborov všetkých zúčastnených
gerojov, ktoré budú dostupné na stránke zápasy a zaslanie zdrojového
súboru class
- 1.6.2004-30.6.2004 - konečné zúčtovanie, neľútostné zápasy
prihlásených gerojov formou 10 kolového boja každý s každým na ploche
600x600, súboj víťazov s Musashim
- od 1.7.2004 budú sprístupnené všetky zdrojové súbory
robotov-gerojov
Motivácia
žiakov:
- prirodzená agresivita a súťaživosť
- radosť z poznania, že niečomu rozumiem
- vnútorná motivácia
Popis
miesta, stavu, situácie:
- neľútostný boj na život a na smrť, prežiť môže iba jeden
Úlohy
zúčastnených na projekte:
- build the best
- destroy the rest
- bližšie info na stránke propozície
Spôsob
hodnotenia projektu:
- virtuálne 10 kolové zápasy robotov-gerojov na ploche 600x600
- tabuľka umiestnenia podľa počtu víťazných kôl vo všetkých
zápasoch na stránke zápasy
Ceny
pre víťazov projektu:
- prežitie
- možnosť bojovať s Musashim
Ceny
pre ostatných zúčastnených v projekte:
- nové informácie
- uspokojenie z vlastného vzdelávania sa, získavania
informácii a ich využitia
Použité
materiálno didaktické prostriedky (pomôcky, programy):
- OS Linux (Mandrake Linux 9.2)
- interpret Javy, štandardné knižnice a prekladač (JDK-1.4.2)
- vývojové prostredie Robocode (robocode-1.0.6)
- poštový klient (Mozilla-1.5)
- webový prehliadač (Mozilla-1.5)
Zoznam
literatúry, vrátane URL adries:
- Ondřej Sekora: Brouk Pytlík
- Karel Čapek: R.U.R.
- stránka linky
Spôsob
prezentácie výsledkov:
- tabuľka zápasov na stránke zápasy
Uloženie
spracovaných materiálov:
|